Monday, November 22, 2010

MACAMLAH KAU BAGUS SANGAT


Rata-rata ramai yang marah dengan tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim memburukkan Malaysia diluar Negara. Apakah motif dia? Parti sendiri tonggang terbalik ada hati nak kondem orang lain. Apa hal pula dengan kau ni Anwar. Sudah memang orang menjadi resam beberapa orang politik semangat assobiyyah memang menebal baik yang bersongkok sama, berserban pun sama, yang Ultra Kiassu tak payahlah cerita. Mereka mengkriktik bukan kerana perkara yang tidak betul tetapi kerana mahu menjatuhkan orang lain. Berbalik kepada Anwar Ibrahim, kalau nak difikirkan betul-betul kelakar juga apa yang dibuat oleh mamat ni. Ketika sedang bergolak Parti Keadilan di Malaysia , Anwar sibuk bercakap soal demokrasi di luar. Walhal kita tahu kucar-kacir parti keadilan dek kerana sikap Anwar yang yang tak adil pada parti dan menjahanamkan demokrasi partinya sendiri. Parti sendiri hancur kau plak nak tadbir Negara. Cermin diri sendiri dulu. Ataupun dia ni memang suka menjahanamkan sesuatu. Macam Yahudi pula kau ye. Mana tak ya, kalau dah berkawan dengan Yahudi Freemansion macam itulah jadinya.

Dia selalu mengatakan dirinya terlalu bagus, bila mengatakan jika “saya menjadi Perdana Menteri”. Adakah perlu menjadi perdana menteri dahulu barulah bermacam-macam perubahan yang dia rasa fikirkan betul. Mungkin dia patut mencontohi ulama dan ilmuwan Islam terdahulu, mereka tidak berebut untuk memerintah walaupun diri mereka terlalu berpengaruh dan popular. Kalau ditanya ibnu Sinna hidup zaman khalifah mana? tentu ramai tak dapat jawap tapi kalau ditanya siapa tu Ibnu Sinna tentu ramai yang tahu. Nampaknya jelasnya Ibnu Sinna lebih popular dan dikenang sehingga sekarang dari pemenrintahnya sendiri. Mengapa terjadi begitu kerana sumbangannya kepada masyarakat begitu besar. Ala tengok sahaja Dato’Onn tak jadi PM pun namanya sentiasa disebut-sebut sehinggalah sekarang. Patutnya Anwar Ibrahim mencontohi mereka ataupun……mamat ni cakap jer lebih tapi tin kosong. Maklumlah berkawan dengan Yahudi Freemansion tahu-tahu sahajalah objektif pertubuhan Yahudi tu.

Apa yang lebih kurang ajar ada cerita yang disampaikan tidak betul dan fitnah semata-mata, seperti yang dia cakap kes pembunuhan yang tiada jawapan. Hoi senggal! dulu tak pernah jawap soalan matematik ke Anwar? Bukan ke, selagi jalan kerja tak siap macamana nak dapat jawapan. Bukankah Kes Teoh Beng Hock masih dalam siasatan lagi, kenapa kau cakap kes tu tak terjawap. Tak faham ke perkataan dalam siasatan. Kes liwat kau tu sampai sekarang tak terjawap kau tak cerita pula ya. Dahlah tu sibuk tangguh-tangguh yang kejinya minta pengaruh luar supaya gugurkan kes tu, guna Parlimen lagi tu. Apa hal dengan kau ni.

Dari dulu sejak UMNO lagi kau ni memang suka mengutuk jer. Cuba-cubalah taubat sikit, kau ni suka ngutuk orang buat kerja. Orang tu terus buat kerja dengan cemerlang dan kau pula terus nak mengutuk tak ada faedah pun, pasal orang tu tak akan dengar cakap kau lebih baik kau buat benda baik tunjukkan akhlak yang baik barulah orang respek. Janganlah anggap diri bagus sangat yang lagi menampakkan kau ni macam Perdana Menteri syok sendiri.

No comments: